Telefon: +36/29 370-945 Mobil: +36/30 562-4318

Globetrotter magazin cikke

ÁGYÚVAL

VERÉBRE?

 

Úgy tűnhet a fotókról, hogy egy jobbfajta kamionos találkozón jártunk: csupa nagy fülkéjű, nagy teljesítményű, kívül-belül gazdagon díszített, egyedi megjelenésű jármű egy csokorban. Pedig csak a Bandur és Fia Kft.-t látogattuk meg, amely ráadásul belföldi feladatokra használja ezeket a szépségeket. Élükön 15 új Volvo FH-val és két Volvo FH16-ossal.

 

Már pusztán abban is kitűnik a Bandur és Fia Kft. a hazai fuvarozóvállalkozások közül. hogy háromgenerációs irányítással működik. Az 1980-as évektől fuvarozással foglalkozó Bandur János, az 1993-as cégalapításban már részt vett Bandur Zsolt és az unoka, Bandur Ádám egyenrangú ügyvezető igazgatóként, együtt irányítják a vállalkozást. Egyformán szeretik a szép tehergépkocsikat, és ezzel általában gépkocsivezető kollégáik is könnyen megfertőződnek. Amikor használt járműveket szereznek be, elelve kívül-belül feldíszített példányokra vadásznak, az újakat pedig maguk csinosítgatják. Mindezt úgy, hogy a flotta 99 százalékában belföldi feladatokat lát el.

 


„Sokan értetlenül állnak az előtt, hogy miért van szükségünk ilyen flottára belföldi munkához” – kezdte Bandur Zsolt. „Korántsem csak azért, mert nekünk ez a hobbink, és imádjuk a szép, illetve erős teherautókat. Hanem ezzel is igyekszünk megbe-csülni gépkocsivezetőink munkáját, ami napjaink-ban különösen fontos, hiszen nehéz jó sofőröket találni. Másrészt nem engedünk abból az elvből, hogy csak esztétikailag és műszakilag kiváló állapo-tú járművek hagyhatják el a telephelyünket. Aho-gyan a flottánkra, úgy a munkánkra is igényesek vagyunk, és ezt a megbízóink is nagyra értékelik. Jó példa erre a Tescóval hosszú évek óta tartó üzleti kapcsolatunk” – folytatta Bandur Zsolt.


.


BANDUR ÉS FIA KFT.

Profil: A Bandur és Fia Kft.-t 1993-ban Bandur János és Bandur Zsolt alapította, ma már Bandur Ádám is ügyvezető igazgató a cégnél. A profil 99 százalékban belföldi fuvarozás, a flotta mintegy 80 százaléka a Tesco-Global ÁruházakZrt. kiszolgálásában tevékenykedik. A cég 2,2 hektáros telephelyén saját üzemanyagtöltő állomás, kétállásos szerviz, egyállásos lakatosműhely és egy kamionmosó működik.

Dolgozók száma: 85 fő

Flotta: A flottában jelenleg 60 nyerges vontató, valamint 50 dobozos és 8 ponyvás félpótkocsi dolgozik. A vontatók között tizenöt 2016-os FH 500 Euro 6 Globetrotter XL, egy 2015-ös FH16 650 Globetrotter XL, egy 2013-as FH16 750 Euro 5 EEV Globetrotter XL, illetve mintegy 30 régebbi, Euro 3-Euro 5-ös FH 460-520-as Globetrotter XL modell található. A járművek éves futásteljesítménye átlagosan 140 ezer kilométer.

Az elmúlt másfél évben 15 új Volvo FH 500 Globetrotter XL nyerges vontatót szerzett be a Bandur és Fia Kft.

 

A cég flottájának idősebb járművei közül szinte mindegyik önálló egyéniség.

„Nekem gyermekkori szerelem a Volvo, és a tapasztalataink is e márka mellett szóltak.”
BANDUR ÁDÁM, A BANDUR ÉS FIA KFT. ÜGYVEZETŐ IGAZGATÓJA

„Három márka vontatói szerepelnek a flottánkban, ám többségében Volvók. Egy Volvo F10-essel kezdtem gépkocsivezetőként dolgozni, és azóta szeretem ezt a márkát. Majd amikor kijött az első FH, az szerelem volt első látásra. Később ezekkel is nagyon jó tapasztalatokat szereztünk. A Tesco áruházak országos kiszolgálása a napi többszöri rakodással nagy igénybevételt jelent a gépkocsiknak, de a Volvók kiválóan bírják a strapát, megbízhatóan üzemelnek” – tette hozzá Bandur Zsolt.

„Korábban csak használt eszközöket szereztünk be, és viszonylag idősebb, de jó állapotú járművekkel dolgoztunk” – vette át a szót Bandur Ádám. „Számításaink eredményeként azonban másfél évvel ezelőtt új nyerges vontatók vásárlása mellett döntöttünk, hároméves tervezett csereperiódussal. Nekem gyermekkori szerelem a Volvo, és a tapasztalataink is e márka mellett szóltak, akárcsak a Volvo Hungária Kft.-nél kialakult jó kapcsolataink. Így a közelmúltban több ütemben összesen 15 új FH 500 Euro 6 Globetrotter XL vontatót vettünk át” – mondta Bandur Ádám.

„Eddig minden a fiam elképzelésének helyességét igazolja. Az új Volvók 24-27 liter/100 kilométer üzemanyag-fogyasztással teljesítik a belföldi fuvarfeladatokat, sokszor 22 tonna rakománytömeg mellett, míg az idősebb járműveinek átlagfogyasztása 30 liter vagy még több. Ezenkívül maximálisan biztosított az új FH-k szervizháttere, amelyekre Arany javítási és karbantartási szerződést is kötöttünk. A gyári hátterű VFS pedig kedvező feltételekkel és gyors, rugalmas ügyintézéssel nyújtott finanszírozást” – egészítette ki Bandur Zsolt.

„Gépkocsivezetőink körében is nagy sikert arattak az új FH modellek, még olyanok is megtörtek, akik más márka emblémáját hordják a lábukra tetoválva. Az 500-asokban teljes körű biztonsági csomag, xenonfényszóró, integrált álló helyzeti légkondicionáló, hátfali tárolórendszer, míg a legutóbb átvett példányokon a tetőre szerelt gyári szúrófényszórók és fényezett hűtőrács is kedveskedik nekik. Két FH16-os zászlóshajónknak pedig külön története van. A 750-es a göteborgi Volvo Demo Center bejárata előtt állt bemutatóautóként, itt találkoztam vele a Volvo Hungária Kft. által szervezett látogatás során. Dér Péter értékesítési igazgató közbenjárásával sikerült megszereznünk a háromévesen csupán ezer kilométert futott, minden akkori extrával felszerelt csúcsmodellt. Egyébként nem olyan nagy luxus a fenntartása, mint amilyennek elsőre tűnik, 27-28 literes átlagfogyasztással végzi ugyanazt a belföldi munkát, mint társai. Vezetési élménye azonban semmihez sem fogható, az érdi vagy az Annahegyi emelkedőn a legnagyobb fokozatban is még tud gyorsítani. A 650-est pedig a Volvo Hungária Kft. használt járművei között láttuk meg, egyévesen, 60 ezer kilométerrel, és nem tudtunk ellenállni neki. Ennek a vezetését olyan megoldások teszik különlegessé, mint a független első kerékfelfüggesztés és a Volvo Dinamikus Kormányzás. Mondani sem kell, a sofőrje sikít a boldogságtól” – magyarázta Bandur Ádám. „Így hát a közeljövőben új vontatóként csak Volvót veszünk majd” – fűzte hozzá édesapja.